Порівняння
Робота офіса: Пн-Вт 8:00 - 17:00 Отримання товару: Пн-Вт 8:00 - 17:00
Експерт з безпеки
з 1994 року!

Новини

Кінотренінг – цікавий формат навчання у сфері охорони праці
25.11.2021

Кінотренінг – цікавий формат навчання у сфері охорони праці

Під час пошуку підходів для формування у працівників ризик-орієнтованого мислення психологи та вчені звернули увагу на те, як кіно впливає на глядача. Взаємозв’язок між переглядом фільмів, процесами збудження та гальмування в центральній нервовій системі й захисними механізмами досліджувався ще на початку 50-х років.

Першу книжку «Кінотерапія» написав засновник онтологічної школи, італієць Антоніо Менегетті. Американський психолог Гарі Соломон теж використовував кінофільми у своїй психотерапевтичній практиці. Він звернув увагу на те, що фільми допомагають клієнтам почуватися розкутішими та легше іти на контакт, а також чітко усвідомити власні складні ситуації.

На початку минулого століття американські вчені Френк і Ліліан Гілбрети для підвищення безпеки праці провели кінодослідження виробничих рухів людини. Знімаючи рухи працівників і прокручуючи плівку у зворотному напрямку, вчені визначили зайві та небезпечні рухи. Це допомогло сформулювати правила безпеки.

У середині ХХ століття кіномагнат Олександр Ханжонков розробив методику використання фільмів у навчальному процесі. У ній наголошується, що знімальна оптика дає змогу детально показувати динаміку найдрібніших об’єктів.  Одним з перших розробників кінотренінгу в нашій країні був психолог, керівник Інституту режисованої фільмотерапії та фільмотренінгу Сергій Красін. Під час проведеної ним роботи з’ясувалося, що кінотерапія може застосовуватися не тільки в терапевтичній, але й у коучинговій діяльності. У процесі кінотренінгу глядачі спостерігають за логікою героїв, аналізують їх мотивацію та поведінку. Таким чином формуються певні установки.

Проведення кінотренінгу для формування ризик-орієнтованого мислення можна розглянути на прикладі фільму Чарльза Чапліна «Нові часи».

Найдоречніша для обговорення – сцена затягування болтів, що спричиняє непорозуміння героя з колегами та збої в роботі. Також можна проаналізувати потрапляння механіка у велетенські механізми через невправні дії головного героя.

Під час перегляду важливо акцентувати увагу на небезпечних діях героїв. Після перегляду глядачам пропонують записати небезпеки та відповісти, кому саме могла бути заподіяна шкода, і яким чином. Далі пропонується розкласти ситуацію за категоріями небезпек: фізичні, хімічні, психофізіологічні, механічні та інші. Це допоможе краще усвідомити причини виникнення небезпек.

Далі глядачі повинні скористатися модернізованою моделлю Гібса та відповісти на запитання:

  • Яку небезпеку виявили на робочому місці?
  • Яка дія чи бездіяльність може призвести до травмування?
  • Чи існують інші чинники, які спричиняють погіршення ситуації?
  • Які можливі наслідки для здоров’я людини?
  • Як часто трапляються захворювання чи травмування внаслідок цієї небезпеки?
  • Наскільки великий ризик небезпечної ситуації під впливом визначеної небезпеки?

Пошук відповідей на ці запитання дає можливість прогнозування розвитку подій, після чого закладається підґрунтя для прийняття рішень. У подальшому це допоможе працівникові визначити алгоритм дій для запобігання небезпеці.

Ми  переконані, що про цю модель зобов'язані дізнатися всі, хто залучений до питання безпеки праці на виробництві. Адже заходи для підвищення рівня обізнаності в цій сфері спрямовані саме на скорочення випадків травмування під час роботи.

А ми й надалі будемо стежити за новинами щодо охорони праці в Інтернеті, знаходити цікаві статті у пресі, активно моніторити українські та зарубіжні ЗМІ та доносити до вас найцікавіше та найкорисніше. Тож стежте за нашими публікаціями та читайте новини на нашому сайті!


Ми працюємо з Брендами

x
OK